Cum a luat nastere compania Nilfisk?
Nilfisk a fost fondată în Danemarca de P. A. Fisker și H. M. Nielsen. Nilfisk a dezvoltat primul aspirator electric din Europa în 1910. Compania devine lider global în scurt timp în echipamente profesionale de curățare.

Pe câte piețe regionale este prezentă compania?
Printr-o rețea extinsă de parteneri din întreaga lume, produsele și soluțiile Nilfisk sunt vândute în peste 100 de țări.

Când și în ce context ați intrat pe piața din România?
Nilfisk este prezentă pe piața românească din 1996, când unul dintre clienții noștri globali a intrat pe această piață, așa că am fost aproape de el pentru a oferi suport local. În 2013 a fost deschisă filiala locală, pentru a fi și mai aproape de clienții noștri.

Care credeti ca sunt cele mai importante atribute ale acestei piețe (în general, mentalitatea clientilor, concurenta etc.)? Cum s-a adaptat compania dvs. la acestea?
Nilfisk Group este foarte angajat față de clienții săi și față de partenerii săi. Romania este o piata cu potential mare. Ne propunem o creștere sustenabilă bazată pe inovație și educație pentru a transfera și cunoștințele și bunele practici clienților noștri, nu doar pentru a vinde produse. „Clean is Changing” este cea mai recentă campanie pe care o desfășurăm la nivel global și, de asemenea, în România, iar acesta este mesajul nostru către lume referitor la schimbările din curățenie generate de pandemie. Curățenia a căpătat noi dimensiuni și o mai mare importanță. Nilfisk a dezvoltat concepte care permit această transformare, dar cu grijă și pentru mediu.

Care sunt cele mai importante servicii pe care le furnizeaza in prezent compania dvs.?
Ne angajăm să oferim pieței soluții profesionale de curățare cu un portofoliu extins de produse. Oferim înaltă calitate, fiabilitate, eficacitate și service profesional clienților și companiilor din fiecare segment. Gama noastră de produse include aspiratoare, mașini de spălat-aspirat, măturătoare, mașini de spălat cu înaltă presiune, extractoare de covoare, aspiratoare industriale cu un portofoliu larg de accesorii și piese de schimb. Oferim soluții de service post-vânzare pentru partenerii noștri, deoarece credem că parteneriatul nu s-a încheiat cu vânzarea produsului, este o cooperare pe termen lung pentru a ajunge la clienți mulțumiți. Ne concentrăm pe nevoile clienților prin inovație, curățare îmbunătățită de tehnologie, durabilitate, economisire a costurilor și soluții eficiente.

Ce tip de clienti sunt clientii dvs. „de baza”?
Oferim soluții pentru fiecare segment și pentru fiecare aplicație, dar daca ar trebui sa marcam un domeniu cheie de focus trebuie sa mentionez: institutiile, retail-ul, firmele de curățenie, fabricile, agricultura, depozitele si logistica.

Cum se prezinta compania dvs. in cifre? 
Nilfisk Group are acum peste 4.500 de angajați în întreaga lume, filiale în peste 40 de țări și fabrici în 7 țări. O mare parte a fabricilor sunt situate în Europa, dar avem și în Asia și în America fabrici proprii. La fel ca toate companiile, și Nilfisk a fost afectată de situația Pandemiei, iar veniturile noastre au scăzut la nivelul de 833 de milioane EUR, dar vedem o recuperare foarte bună în 2021, creșterea organică în primul semestru este de 24,3%. Tendințe similare au fost și pentru Nilfisk România, dar cu o creștere organică în prima jumătate a anului 2021 aproape de 38%.

Care este opinia dvs. despre piata actuală serviciilor de curatenie pentru spatii de birouri și industriale din Romania?
Credem cu tărie că piața serviciilor de curățenie din România se va schimba și vedem deja aceste îmbunătățiri mai ales în ultimul an. Cu siguranță, din cauza situației de pandemie existentă volumul a scăzut, o mulțime de oameni încă lucrează de acasă, dar vedem o creștere a calității. Curățenia a ajuns în prim plan, este mai importantă și mai vizibilă, așa că nevoile pentru o mașină ușor de operat, silențioasă, dar și ecologică sunt în creștere, iar noi suntem unul dintre liderii mondiali când vine vorba de această combinație. Cu siguranță, această evoluție va continua.

Care este secretul succesului in curatenia profesională? Eficienta, calitatea materialelor, pretul serviciilor?
Combinația dintre cunoștințele noastre de 115 ani și tehnologiile inovatoare oferă cele mai bune soluții pe piață. Portofoliul nostru larg de produse de încredere și de înaltă calitate asigură cea mai bună alegere și rezultate eficiente de curățare. Cu o forță de vânzări globală și canale de vânzări dovedite, am stabilit relații și parteneriate puternice și valoroase cu clienții din întreaga lume și ne străduim să fim în fruntea progresului tehnologic pentru a stimula nevoile viitoare ale clienților. Oferim o curățare durabilă în întreaga lume, pentru a îmbunătăți calitatea vieții.

Care sunt tendintele cele mai recente in curatenia profesională internationala? Exista anumite produse sau tip de servicii „in trend”?
Noul nostru concept „Curățenia se schimbă” reflectă tendințele pieței. Cele 4 dimensiuni ale curățeniei evidențiază importanța nevoilor igienice:
1. Noul domeniu de aplicare al curățeniei: pandemia a inspirat o schimbare de paradigmă în modul în care gândim curățenia. Astăzi, curățenia este sinonimă cu siguranță, iar siguranța este crucială pentru încredere.

2. Curățare îmbunătățită de tehnologie: provocările de schimbare a paradigmei necesită soluții de schimbare a paradigmei. Soluțiile de curățare autonome și alte inovații de ultimă oră pot ajuta organizațiile să asigure medii curate și sigure mai eficient ca niciodată.

3. Curățare transparentă și vizibilă: Cea mai bună modalitate de a câștiga încrederea oamenilor - și de a-i transforma în clienți repetați și/sau angajați fideli - este să le oferi exact ceea ce caută. Curățați des, curățați vizibil și comunicați.

4. Curățare durabilă: Curățarea sporită reprezintă un risc mai mare de risipă de resurse... dar și oportunități mai mari de a face progrese reale către un viitor mai ecologic. Descoperiți cum credem că lumea poate acorda prioritate bunăstării publice și a mediului cu soluții de curățare mai inteligente.

Cum ati planificat urmatorul deceniu de business al companiei dvs. pe piata locala?
Nilfisk nu se va opri niciodată să respecte cerințele globale și locale și să fie un partener cu clienții noștri, la toate nivelurile. Rămânem concentrați și rămânem agili pentru a oferi clienților noștri suportul potrivit pentru afacerea lor. Schimbarea de paradigmă pe care o vedem acum va schimba și modul în care facem afaceri și suntem gata să adoptăm acele schimbări atât la nivel global, cât și la nivel local. Cu siguranță vom continua să ne creștem prezența pe piața din România, în concordanță cu dezvoltarea pieței.