Feribotul vine încărcat cu autocontainere din Ucraina, ancorând apoi în dana 120 a portului Constanţa Sud-Agigea, operată de compania Romcargo. Aici sunt încărcate alte tiruri care ajung din Europa, pe cale rutieră. Distanţa Constanţa-Batumi, pe cale maritimă, se parcurge apoi în 48 de ore, scurtându-se astfel drumul care se efectua, pe uscat, prin ocolirea Mării Negre, prin Bulgaria şi Turcia. Descărcate la Batumi în Georgia, autocontainerele de marfă îşi continuă traseul spre Asia Centrală.

Feribotul acostează la Constanţa în fiecare joi a săptămânii

 

Într-o primă fază, legătura dintre cele trei porturi din Marea Neagră se va realiza cu un voiaj pe  săptămână (4 voiaje pe lună) iar părţile analizează posibilitatea de a creşte frecvenţa operării, pentru a se ajunge la două voiaje pe  săptămână. „O prioritate în relaţiile României cu statele din Asia Centrală este promovarea coridoarelor energetice şi de transport, care leagă Asia Centrală - Marea Caspică - Caucazul de Sud - Marea Neagră şi Europa Centrală şi de Vest, tranzitând teritoriul României şi, utilizând în primul rând, infrastructura fluviului Dunărea, capacitatea de operare a porturilor şi potenţialul infrastructurii rutiere, feroviare a României şi a portului Constanţa” a punctat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Iulian Matache. 

 

 

Secretarului de stat Bogdan Nourescu, prezent la inaugurare, a explicat că Georgia este cel mai important partener economic al României din Caucazul de Sud. Schimburile comerciale au fost, numai în 2013, de 480 milioane dolari. „Cu Ucraina avem o conexiune mult mai puternică, anul trecut au fost aproape două miliarde de dolari, schimburi comerciale. Feribotul este şi un proiect important şi din punct de vedere politic pentru că într-o zonă a Mării Negre, după agresiunea din Crimeea, după încălcări ale dreptului internaţional, după schimbarea echilibrului de securitate în Marea Neagră, arată că trei state riverane reuşesc un proiect de construcţie. Este un proiect extrem de important şi poate să reprezinte o concretizare a proiectului drumului mătăsii dar cu elemente şi beneficii foarte concrete pentru ţările noastre”, a completat Bogdan Nourescu. (sursa: evz.ro)