Atunci cand vine vorba de exporturi, date oficiale facute publice de Oficiul Italian pentru Statistica arata ca firmele din Romania ocupa pozitia a 10-a intr-un top al principalilor exportatori europeni ale caror bunuri si servicii ajung pe piata italiana.

 

In ceea ce priveste Austria, datele Statistik.at indica faptul ca business-urile din Uniunea Europeana, inclusiv cele din Romania, au fost responsabile pentru cea mai mare parte a importurilor austriace (37,7miliarde euro dintr-un total de 53,88 miliarde euro) de bunuri si servicii in perioada ianuarie-mai a anului curent.

 

 

In materie de exporturi, comerciantii romani vand in strainatate mai ales materiale de constuctii, mobila, fructe si legume. In Italia, produsele de incaltaminte fabricate in Romania sunt cele mai cautate mai cautate, in timp ce Austria importa de la antreprenorii romani produse din sectorul constructiilor metalice.

 

In acelasi timp, datele Biroului Central pentru Statistici al Poloniei (Central Statistic Office -GUS) arata ca, anul trecut, Romania s-a aflat pe locul 18 in topul principalilor importatori de bunuri si servicii poloneze (in valoare totala de peste 10BLN de zloti). In primul trimestru al anului curent, Romania a avansat un loc, pe 17 (in conditiile in care importurile de bunuri poloneze au crescut cu 1.5%), generand la fel de multe exporturi din Polonia precum Turcia. Exporturile poloneze catre Romania au crescut si au ajuns la un volum mai mare decat cel al exporturilor catre China, fapt care a generat o crestere a interesului comerciantilor polonezi fata de Romania ca piata de desfacere pentru produsele lor. Cele mai populare produse importate de antreprenorii romani de la omologii lor din Polonia sunt cele de mobilier.

 

 Pe de alta parte, luand in considerare schimburile in euro si zloti dintre antreprenorii romani si cei polonezi, AKCENTA estimeaza o crestere a interesului si pentru tranzactiile realizate in lei romanesti.

 

 “In mod normal, exportatorii sunt atrasi de anumite piete in special gratie puterii de cumparare a consumatorilor. Atunci cand vine vorba de Romania, comerciantii straini – inclusiv cei din Polonia – sunt atrasi mai mult de capacitatea tarii de a se schimba rapid, atat din punct de vedere social, cat si din punct de vedere economic. Mai mult, Romania este o piata unde exista 19 milioane de potentiali consumatori, fiind cea de-a saptea cea mai mare tara din Uniunea Europeana din punct de vedere al populatiei”, explica Theodor Stefanovici, director comercial AKCENTA pentru Romania.

 

De altfel, AKCENTA se asteapta la o intensificare a activitatilor romanesti de trade – atat importuri, cat si exporturi – in conditiile in care piata locala este atractiva pentru vecinatatea sa cu tarile balcanice, dar si gratie porturilor precum Constanta, care ofera acces la bazinul Marii Negre si potential acces la multiple piete, inclusiv la cea turca. (sursa: ordineazilei.ro)