”Începând cu 2017 avem în vedere demararea unui nou plan investițional în sectorul industrial – producția de table cutate destinate sectorului industrial, producția de panouri termoizolante, profile industriale, casete structurale și hale la cheie. Pentru acest proiect avem bugetate și planificate investiții de 12 milioane de euro, însă avem nevoie de noi spații de producție. Spațiile disponibile din vecinătatea fabricii se află în domeniul public și avem înaintată cerere de închiriere către autoritățile locale. Dacă ni se închiriază terenul solicitat vom demara investițiile și în doi ani vom ajungem la afaceri de 100 milioane de euro, dacă nu, vom fi nevoiți să blocăm temporar acest proiect”, a precizat Horațiu Țepeș.

 

În prezent, producția pentru spațiile industriale reprezintă 12% din producția Bilka, iar după această investiție va crește la 40%.

 

Anul acesta, compania a finalizat un proiect investițional de 10 milioane de euro demarat în 2014. În urma acestui proiect, Bilka a instalat 15 noi linii de producție pentru fabricarea sistemului complet pentru acoperiș și a ajuns să numere 250 de angajați, față de 150 anul trecut.

 

Compania arată că aceste investiții au fost principalul motor de creștere al Bilka în primele nouă luni ale anului, când cifra de afaceri a urcat cu 44%, la 45 milioane euro.

 

”Am reușit să ne menținem ritmul de creștere de aproximativ 40% din ultimii ani și asta se datorează în principal planului de dezvoltare și investiții desfășurat în perioada 2014 – 2016. (...) Efectele acestui proiect se reflectă în cifra de afaceri a companiei care aproape s-a dublat (...) Pentru sfârșitul anului estimăm menținerea creșterii înregistrate în primele 9 luni, ceea ce va duce compania în top 100 companii românești”, a mai spus Țepeș.

 

Bilka a înregistrat în 2015 afaceri de 43,1 milioane de euro.

 

Potrivit datelor citate de companie, în 2015 piața totală de acoperișuri s-a ridicat la 31 milioane de metri pătrați, din care 65% (20 milioane mp) reprezintă țigla metalică, țigla de beton 8%, țigla ceramică 13%, restul este reprezentat de alte tipuri de acoperiș.

 

”Proiectele rezidențiale și industriale demarate în ultimii doi ani se reflectă și în creșterile înregistrate de piața de acoperișuri. În contextul în care doar 11% din locuințele Români¬ei sunt case și apar¬ta¬mente noi, ri¬di¬cate după 1990, această creștere a sectorului rezidențial este necesară și estimăm că se va menține și în următorii ani”, a declarat Horațiu Țepeș.

 

Pentru finalul lui 2016 compania estimează o creștere a pieței de acoperișuri cu 10%.

 

Bilka se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 metri pătrați și a produs anul trecut  peste 5,5 milioane mp de țiglă metalică.

 

Bilka își vinde produsele prin intermediul a peste 500 dealeri, iar rețeaua de distribuție acoperă integral teritoriul României.

 

Principalii competitori ai companiei pe piața locală sunt Depaco (producătorul Wetterbest), Ruuki și Lindab. (Sursa: profit.ro)