Acesta a anunţat că modelele cu marca Dacia, aduc şi încă vor mai aduce creşteri de două cifre ale profitului operaţional. Carlos Ghosn a explicat că Dacia nu constă doar în maşinile pe care le produce, ci este un sistem care va fi dificil de copiat.

 

Dacia pare să fie una dintre bijuteriile coroanei pentru grupul Renault-Nissan, dacă nu, chiar giuvaerul coroanei pentru că şeful cel mare al grupului auto francezo-nipon vorbeşte cu mândrie despre brandul auto românesc.

 

Directorul executiv al grupului Renault-Nissan, Carlos Ghosn a explicat, într-un interviu acordat celor de la autonews.com, că succesul înregistrat de Dacia nu are rival pentru că niciun al constructor nu a găsit cheia unui model de afaceri la fel de bun ca cel aplicat în cazul brandului auto românesc.

 

Întrebat de ce niciun alt constructor nu a lansat niciun model de maşină, care să devină un adevărat competitor pentru modelele Dacia, şeful Renault-Nissan, a explicat că nu ţine de tehnologie ci de afaceri. „Ar trebui să le puneţi această întrebare celor care au spus că vor copia modelul de afa­ceri de la Dacia să va răspundă de ce nu au putut. Ceea ce pot spune eu, cu siguranţă, e că Dacia nu reprezintă doar o maşină, doar un anumit model. Dacia este un întreg sistem, un sistem dezvoltat pentru a aduce rezultate atât produselor în sine, cât şi procesul de producţie, liniile de distribuţie, marketingul, vânzările. Un asemenea sistem, ca cel de la Dacia, va fi foarte dificil de reprodus. Sunt foarte fericit să spun că nimeni, dar absolut nimeni, nu a putut copia, încă, succesul Dacia.

Întrebat şi dacă modelele Dacia, inclusiv cele care sunt vândute cu sigla Renault, încă mai reuşesc să genereze creşteri de două cifre marginilor de profit, acesta a răspuns că da şi tocmai că modelul de afaceri al Dacia este unic, tocmai asta aduce profit grupului Renaul-Nissan. „Absolut. Profitabilitatea în industria noastră vine exact de acolo, de unde rivalii, nu au reuşit să te copieze”, a declarat Carlos-Ghosn.

 

Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.893 de unităţi, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%.

 

"2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unităţi. Dacia intră astfel, într-un grup foarte restrâns al constructorilor care construiesc 500.000 de maşini pe an. Trecem peste jumătate de milion de maşini vândute, fiind printe cei mai dinamici din Europa. Este o sursă de mândrie importantă. Trendul angajat de Dacia este pozi­tiv, cu o creştere 19%, avans important faţă de 2013. Remarcăm creştere în multe ţări, inclusiv în România", declara la începutul acestui an, Jan Ptacek, directorul comercial Dacia.

 

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat şi în luna ianuarie, o creştere de 7,4% în Uniunea Europeană, în timp ce cota de piaţă a constructorului auto s-a menţinut la 3%, potrivit statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Astfel, în luna ianuarie, înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 30.742 de unităţi, în creştere cu 7,4% faţă de perioada similară din 2014 (28.634 vehicule).

 

În 2014 au fost vândute 359.141 de autoturisme marca Dacia în UE, un avans de 23,9% faţă de 2013. Tot în ianuarie, grupul Renault a raportat un avans al livrărilor de 10,1%, la 96.852 unităţi.

 

Vânzările grupurilor auto germane Volkswagen şi Daimler au crescut cu 6,6% şi, respectiv, 14,8%, livrările Ford şi Toyota au urcat cu 5,4% şi, respectiv, 8,5%. PSA Peugeot Citroen a raportat un declin al livrărilor de 1,5%

 

Statisticile vizează pieţele auto din 29 de state europene, din care 26 provin din Uniunea Europeană, fără Malta, iar trei state sunt participante la Acordul European de Comerţ Liber (EFTA), respectiv Islanda, Norvegia şi Elveţia. (sursa: curierulnational.ro)