Câte două autostrăzi peste Car­pa­ţii Occidentali, respectiv Carpa­ţii Orientali, o auto­stra­dă peste Car­paţii Meridionali şi încă una între Orientali şi Meri­dio­nali - astfel arată, „pe hârtie" cel puţin, pla­nurile de infrastructură rutieră ale gu­ver­nului Ponta pentru următorii şase ani, scrie Ziarul Financiar.

 

Multe din­tre autostrăzile pe care statul le vrea gata până în 2020 nu au însă nici măcar studii de fe­zabilitate, aşa cum este cazul Târgu-Mureş - Târgu-Neamţ sau Sibiu - Piteşti.

 

„Anul electoral înseamnă anul celor mai ridicole angajamente posibile. Experienţa de până acum ne-a arătat ce suntem în stare să facem. Personal, nu cred în aşa ceva - (finalizarea celor şase autostrăzi peste munţi în şase ani – n.red.)", spune Adriana Iftime, vicepreşedinte al Patronatului Societăţilor din Construcţii şi director executiv al Federaţiei Patronatelor Societăţilor din Construcţii.

 

Trecerea munţilor cu o autostradă re­prezintă una dintre cele mai aşteptate lucrări de infrastructură din România. Încercările din trecut ale statului de a traversa lanţurile muntoase s-au soldat cu eşecuri, aşa cum s-a întâmplat în cazul autostrăzii Comarnic -Braşov, pe care România încearcă de aproa­pe un deceniu să o construiască în con­cesiune sau parteneriat public-privat.

 

După două tentative eşuate, statul român încearcă în prezent pentru a treia oară să construiască alături de investitori privaţi o autostradă care să decongestioneze traficul de pe Valea Prahovei. (sursa: realitatea.net)