Tranzacţia a obţinut avizul Consiliului Concurenţei din România, iar acţiunea de due diligence a fost finalizată cu succes. Achiziţia include preluarea facilităţilor de producţie ale societăţii Rio Bucovina, precum şi a brandului de ape mi­nerale “Bucovina”. Tranzacţia este cea de-a treia pe care Grupul Maspex o realizează în România şi cea de-a 18-a la nivelul Grupului.

 

Grupul Maspex, un important producător polonez de sucuri de fructe, nectaruri şi băuturi răcoritoare, precum şi de produse instant, paste făinoase, biscuiţi şi snacks-uri, realizează, odată cu achiziţionarea Rio Bucovina, cea de-a 18-a preluare la nivelul Grupului. Anul trecut, Grupul Maspex a finalizat cea mai recentă achiziţie, ce a constat în preluarea activelor firmei Agros Nova din Polonia, achiziţie care a avut ca efect crearea unui puternic grup alimentar în Europa Centrală şi de Est, cu un rulaj de aproape 1 miliard de euro.

 

România reprezintă pentru Grupul Maspex o a doua piaţă ca mărime, după Polonia, atât din punc­tul de vedere al cifrei de afa­ceri şi al investiţiilor efectuate, cât şi al puterii de cumpărare. Compania a intrat pe piaţa românească în anul 1996, iar în prezent este unul dintre cei mai mari investitori polonezi în România. Produse precum: sucurile pentru copii Tedi, nectarurile şi sucurile de fructe Tymbark, ciocolata caldă şi cappuccino La Festa, ceaiurile instant Ekland, crema pudră pentru cafea Coffeeta, biscuiţii săraţi (crackers) şi covrigeii (brezels) Salatini ocupă un loc important în preferinţele consumatorilor români.

 

Apa minerală naturală “Bucovi­na” provine din surse subterane, izolate de orice activităţi ale omului, apa minerală naturală plată fiind certificată de către Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Alfred Rusescu" pentru a fi utilizată în prepararea alimentelor destinate sugarilor.

 

„Brandul Bucovina va creşte semnificativ competitivitatea noastră şi va consolida poziţia Grupului Maspex pe piaţa românească. Consumul de apă minerală naturală în România este încă la un nivel scăzut, comparativ cu alte state europene, ceea ce cu siguranţă creează perspectivele unei dezvol­tări continue”, a declarat Krzysztof Pawiński, preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Maspex Wadowice.

 

„Ne bucurăm că Maspex Wado­wice a reuşit perfectarea celei mai mari achiziţii realizate de către Grup, până la acest moment, în România. Alăturarea Rio Bucovina companiilor din Grupul Maspex este considerată de către noi deosebit de importantă, având în vedere calitatea apei minerale naturale Bucovina, precum şi nivelul ridicat de performanţă al angajaţilor acestei companii. Alături de Rio Bucovi­na, Tymbark Maspex România şi-a propus să rămână printre cele mai importante şi puternice companii de pe piaţa FMCG din România”, a spus, la rândul său, Krzysztof Grabowski, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Tymbark Maspex România.

 

În opinia lui Dorel Radu, director general al Rio Bucovina, ”ca parte a Grupului Maspex, alături de Tymbark Maspex România, Rio Bucovina îşi va consolida şi mai mult poziţia pe piaţa FMCG din România”. „Sunt sigur că experienţa grupului, precum şi obiectivele ambiţioase ale acestuia în ce priveşte portofoliul de produse, vor contribui în mod substanţial la dezvoltarea continuă a brandurilor comercializate de compania Rio Bucovina”, a completat acesta.

 

Rio Bucovina este unul dintre cei mai mari producători ce activează pe piaţa românească a apelor minerale naturale. Cu o cifră de afaceri de aproximativ 40 milioane de euro înregistrată în 2015 (mai mare cu 18% faţă de cifra de afaceri a anului 2014), Rio Bucovina a avut anul trecut o creştere de 12% în valoare pe piaţa apelor minerale naturale îmbuteliate.

 

Conform datelor AC Nielsen (octombrie - noiembrie 2015), Rio Bucovina deţine o cotă de 14% în valoare pe piaţa apelor minerale naturale plate, acest segment fiind cel mai mare din totalul pieţei de ape minerale îmbuteliate. (Sursa: curierulnational.ro)