"Contractul va avea o durată de implementare de 51 luni, din care 3 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie şi 24 luni perioada de notificare a defectelor", arată Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, într-un comunicat.

 

Lucrările de construcţie ar urma să înceapă astfel cel mai devreme în acest an şi să fie finalizate în 2017.

 

"Întrucât în zona intersecţiei sunt amplasate numeroase construcţii având multiple destinaţii: unitate militară, locuinţe, depozite, clădiri industriale, etc., realizarea obiectivului va facilita accesul agenţilor economici şi al populaţiei din cartierele din zonă, va fluidiza traficul pe Centura rutieră a Bucureştiului, degrevându-se astfel străzile din interiorul municipiului. Pasajul Domneşti va rezolva o problemă acută a zonei, determinând la final, un trafic civilizat", a declarat directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.

 

Compania de Drumuri aşteaptă oferte din partea constructorilor până la 30 aprilie.

 

Licitaţia este organizată după ce locuitorii din zonă (aproximativ 20.000 de persoane) s-au plâns că nu pot circula, întrucât Prelungirea Ghencea, şoseaua care face legătura între Bucureşti şi localitatea Domneşti, are o singură bandă pe sens, iar numărul maşinilor este în creştere. În plus, spun ei, lipsa infrastructurii pietonale reprezintă un risc real pentru copiii din cartierele nou construite.

 

Lărgirea la două benzi pe sens a centurii Bucureşti Sud, cu realizarea pasajului suprateran în zona centurii Bucureşti-Domneşti, a fost inclusă în 2013 pe lista proiectelor prioritare ale Guvernului pentru anul 2014.

 

Indicatorii tehnico-economici ai proiectului, aprobaţi de Executiv în noiembrie 2014, arată că valoarea totală a investiţiei este estimată la aproape 250 de milioane de lei. (Sursa: zf.ro)