„Deşi exportul României pe această piaţă a înregistrat, în 2014, o creştere superioară mediei evoluţiei exportului românesc în ansamblu, volumul atins de 0,8 miliarde dolari SUA este cu mult sub potenţialul celor două economii. Faptul că ponderea produselor agroalimentare în exportul nostru în China este de 1,5%, în timp ce ponderea acestui sector în exportul total este de 8,5% demonstrează din plin că sunt încă multe oportunităţi nefolosite în acest domeniu”, a spus Dimitriu, potrivit Agerpres.

 

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), împreună cu China Import - food Mall Limited (CIFM) au organizat, miercuri, un seminar dedicat promovării produselor alimentare şi băuturilor româneşti pe piaţa chineză.

 

Exporturile de produse agroalimentare au însumat 5 miliarde de euro, până în noiembrie 2014

Excedentul comercial al schimburilor României de produse agroalimentare a crescut la 541 milioane euro în primele 11 luni din 2014, întrucât România a exportat produse agroalimentare de aproape 5 miliarde de euro, arată datele furnizate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

„După primele unsprezece luni ale anului 2014, excedentul comercial al schimburilor României de produse agroalimentare a crescut la 541 milioane euro, fiind mai mare cu 239,9 milioane euro faţă de nivelul înregistrat la finele lunii noiembrie 2013 (301,1 milioane euro).

 

Exporturile de produse agroalimentare din perioada ianuarie - noiembrie 2014 au însumat 4,998 miliarde euro, cu 7,3% (340 milioane euro) mai mult faţă de perioada corespunzătoare din 2013, în timp ce importurile au totalizat 4,457 miliarde euro. Acestea au crescut în ritm mai lent (+2,3%) depăşind însă cu 100,1 milioane euro valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă din 2013”, arată datele MADR. (sursa: agerpres.ro)