Înscrierea este gratuită pentru antreprenorii cu cifră de afaceri mai mică de 500.000 lei anual, iar comisioanele aferente vânzărilor sunt la jumătate față de cele din Marketplace. Condiția principală pentru intrarea în program este existența în CAEN a unui cod de producător, care are în vedere produsul final, nefiind luat în calcul de unde vine materia primă sau componentele. Pentru întreprinderile sociale, comisionul este zero.

Pentru micii antreprenori români înscrierea în eMAG Marketplace reprezintă oportunitatea de a accesa milioane de potențiali clienți, iar pentru aceștia din urmă, cumpărarea produselor românești pe care și le doresc, simplu și rapid, indiferent de locul din țară în care ele sunt fabricate. Ei vor sprijini astfel micii producători și tradițiile meșteșugărești. O cerere crescută va aduce și noi locuri de muncă, iar astfel impactul acestui proiect în cadrul comunităților va fi unul de durată, declară Florin Filote, Director eMAG Marketplace.

Conform inițiatorilor, de program vor beneficia aproximativ 400 de producători locali în primul an, în prezent fiind înscriși 32 de antreprenori. Investiția inițială în tehnologia aferentă se ridică la un milion de lei, la care adaugă munca angajaților eMag, ca și costurile aferente spațiului de promovare pe site-ul eMag.

O condiție importantă pentru antreprenori este ca produsele să fie de serie, adică să fie realizate conform unor standarde stabilite, cu documentarea aferentă și etichetate ca atare. „Ne gândim să găsim o soluție și pentru cei care fac produse unicate, dar deocamdată impunem obligativitatea unei producții de serie”, spune Iulian Stanciu, CEO eMag, care precizează că pot fi și produse meșteșugărești în serii mici.

Pentru primul an, eMAG estimează că aproximativ 400 de producători se vor înscrie în proiect și vor lista in jur de 50.000 de produse, iar platforma va genera pentru aceștia vânzări de peste 14 milioane de lei. În prezent, în eMAG Marketplace există 32 de producători locali cu cifră de afaceri de până la 500.000 de lei, cu peste 5.000 de produse, listate în 98 de categorii. Cumulat, până acum, aceștia au înregistrat vânzări de peste 600.000 de lei, iar pentru următorii cinci ani se estimează vânzări de 100 milioane lei pentru cei din „Deschide România”.

În plus, pentru a fi mai ușor de identificat de către clienți, produsele din program vor fi semnalizate, pe site și în aplicația mobilă eMAG, cu logoul „Deschide România”. 30 de angajați eMAG implicați în noul proiect le vor oferi producătorilor suport pentru respectarea cerințelor legale în ceea ce privește producția, documentarea și comercializarea online a produselor. (sursa: businesscover.ro)