Aproximativ 80% din producţie a fost livrată la export. Motorul Energy TCe 90 se mai fabrică și la uzina Renault din Valladolid, Spania.

 

„Motorul Energy TCe 90 este unul cu care echipele Uzinei Mecanica şi Şasiuri se mândresc. Este un motor fabricat în România: o mare parte dintre piesele integrate (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate la Dacia. Uzina de la Mioveni a fost prima uzină din cadrul Grupului, la nivel mondial, care a produs acest motor, începând din iulie 2012. În prezent, linia de fabricaţie este adaptată pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an”, a declarat Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica şi Şasiuri.

 

Cu o concepţie inovatoare, propulsorul TCe 90 cântărește cu 15 kg mai puțin decât un motor de putere echivalentă. Acesta asigură reprize și accelerații suple și energice, îmbinând plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5,8 l/ 100 km, în ciclu urban, şi 4,6 în ciclu extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins între 112 şi 115 g / km, în funcţie de model.

 

Întinsă pe o suprafaţă de 18 hectare, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia este cea de-a doua uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni (alături de Uzina Vehicule Dacia) şi prima uzină mecanică din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor. Uzina are 3.900 de angajaţi, din care 27% femei.

 

În cele patru departamente de fabricaţie ale Uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.  Uzina foloseste sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault - Nissan, Alliance Production Way (APW). (sursa: capital.ro)