Comunicare, vigilență și profesionalism

Știrile despre orice epidemie sunt un motiv de îngrijorare a publicului. Lipsa de conștientizare și a unui plan coerent de abordare a impactului potențial al coronavirusului pot transforma această îngrijorare în panică. Proprietarii de clădiri trebuie să fie vigilenți în prevenirea răspândirii coronavirusului în clădiri. Ei trebuie să educe și să protejeze ocupanții. De aceea informarea, comunicarea continuă și conștientizarea sunt esențiale pe tot parcursul situațiilor de criză.

Proprietarii de clădiri trebuie să întreprindă un set de acțiuni pentru protejarea ocupanților de coronavirus. Planurile de comunicare, educare și conștientizare, furnizarea de echipamente de protecție și curățarea și dezinfectarea frecventă a suprafețelor sunt imperios necesare.

Educați ocupanții clădirilor

Comunicarea continuă este esențială, mai ales cu privire la recomandările pentru public pentru a limita răspândirea coronavirusului. Toți ocupanții clădirii trebuie făcuți să conștientizeze riscurile și să se comporte corect aplicând toate măsurile de prevenție în mod corect.

Separat, proprietarii de clădiri trebuie să comunice ocupanților cu privire la măsurile pe care le-au luat pentru a asigura igiena și serviciile de dezinfecție în clădire. Este de asemenea relevant să se asigure modalități de comunicare 24/7 pentru de asistență sau alte solicitări pe această temă.

Asigurați echipamente de protecție

Clădirile publice de toate tipurile prezintă un risc ridicat de expunere la orice tip de virus. Angajații de firmelor de managementul facilităților, dar nu numai, au nevoie de echipament de protecție, precum mănuși chirurgicale și măști de protecție, pentru derularea intervențiilor. Un alt aspect este planificarea intervențiilor în așa mod încât să se respecte condițiile de siguranță, prin derularea lor în intervale orare de trafic minim. Rolul sistemelor de

management al clădirilor devine esențial deoarece permite monitorizarea de la distanță, cu ajutorul senzorilor, a numeroase procese fără a mai fi necesară deplasarea repetată a echipelor, cu excepția situațiilor în care sunt alerte de intervenție.

Planificați serviciile de dezinfectare

Cea mai importantă măsură este dezinfectarea cu substanțe pe bază de acool sau biocide a suprafețelor mari și a obiectelor, cum ar fi blaturi, mânerele ușilor, telefoane și echipamente de birou, care trebuie curățate și dezinfectate în întreaga clădire.

Un serviciu complet de dezinfectare este eficient în limitarea răspândirii virusurilor respiratorii. Dezinfectarea spațiilor poate fi făcută cu dezinfectanți ce conțin clor, înălbitor, solvent, etanil de 75%, acid paracetic și cloroform, conform Ministerului Sănătății.

Există aparate care aplică această soluție prin pulverizare, ceea ce permite ca soluția să pătrundă în locuri greu accesibile, omoară virușii și apoi se disipează în aer după aplicare. Toate clădirile trebuie să se informeze în legătură cu procedurile corecte de dezinfecție, să contracteze furnizori calificați și să aplice în mod corect toate reglementările din planurile de continuitate ale afacerii

Autor: Lucian Anghel, Fondator și CEO, Timepal Romania și Facilities Management Services