Din suma totală necesară pentru principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară publică pe anul 2015, cea mai mare parte, de 10,408 miliarde lei, ar fi direcţionată în modernizări prin investiţii pentru creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor (grav afectate de restricţiile de viteză), se arată într-un document elaborat de CFR SA privind activitatea companiei.

 

De asemenea, alte 5,719 miliarde lei ar fi necesare pentru reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică pentru recuperarea restanţelor la 1.000 km linii directe şi curente, pentru refacerea liniilor şi instalaţiilor afectate de calamităţi, precum şi pentru reabilitarea podurilor şi tunelurilor.

 

În plus, reprezentanţii CFR SA arată în document că pentru întreţinerea liniilor şi a instalaţiilor şi pentru repaţiile capitale la linii, poduri şi instalaţii este nevoie de încă 1,331 miliarde lei.

 

"Sumele menţionate reprezintă banii necasari companiei pentru executarea lucrărilor de mentenanţă şi reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică. Aceste resurse financiare trebuie alocate de la bugetul de stat, CFR SA fiind compania care gestionează şi administraează infrastructura feroviară publică, al cărei proprietar este statul român", au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii CFR SA.

 

Alocaţia bugetară pentru infrastructura feroviară, aprobată la sfârşitul anului trecut pentru 2015, este de 4,609 miliarde lei. Comparativ, investiţiile CFR de anul trecut (2,317 miliarde lei) sunt la jumătate din suma alocată de Guvern în acest an. În 2016, CFR nu poate primi mai mult de 5,54 miliarde lei pentru proiectele şi investiţiile de anul viitor, mai arată documentul. (sursa: mediafax.ro)