Un declin la Ford are un impact direct asupra exporturilor României, constructorul ame­rican fiind cel de-al treilea mare exportator de pe piaţa locală. Profitul companiei a scăzut cu aproape 70% în 2014, la 6 mil. euro. Oficialii Ford România nu au oferit niciun comentariu cu privire la evoluţia cifrei de afaceri sau a profitului.

 

Scăderea cifrei de afaceri vine în contextul în care pro­ducţia de maşini Ford B-Max de la Craiova a scăzut cu 23% în 2014, la aproape 53.000 de unităţi, iar cea de motoare s-a redus de la 180.000 în 2013 la circa 155.000 anul trecut. Scăderea producţiei a continuat şi anul acesta, când în primele cinci luni s-au asamblat 21.700 de auto­turisme B-Max, în declin cu 18% faţă de perioada similară a anului trecut.

 

Declinul producţiei de propulsoare a fost determinat de mutarea de către Ford a producţiei motorului de 1,5 litri EcoBoost în uzina din Bridgend, Ţara Galilor, în România fiind produs în continuare cel de 1,0 litri.

 

Singurul indicator al Ford în România care a crescut în 2014 a fost cel legat de vânzările de autovehicule, care s-au majorat cu 37% anul trecut faţă de 2013 la aproape 7.000 de unităţi, pe o piaţă care a urcat cu 21%. (sursa: zf.ro)