„2013 a fost un an foarte important pentru Bosch în România, caracterizat prin dezvoltarea solidă a tuturor activităţilor grupului. În plus, ne-am întărit semnificativ prezenţa pe piaţa românească, iar în anii următori dorim, de asemenea, să continuăm extinderea şi consolidarea activităţii noastre”, afirmă Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România. În anul precedent, Bosch a investit peste 70 de milioane de euro în România, în special în finalizarea fabricii de tehnologie auto din Cluj şi în extinderea fabricii existente din Blaj. La începutul anului 2014, Bosch avea aproximativ 1.700* de angajați în cele patru locaţii din România. Până la sfârşitul anului, numărul angajaţilor din România va depăşi 2.400 de persoane.

 

În 2013, centrul de comunicare Bosch din Timişoara a fost extins semnificativ. „Datorită calificărilor excelente şi competenţei angajaţilor noştri, în special în domeniile IT şi de supraveghere la distanţă, am putut atrage numeroase proiecte noi”, declară Mihai Boldijar. Centrul de comunicare are aproximativ 400 de angajaţi, o suprafaţă de peste 3.500 de m2 şi oferă servicii în 19 limbi. Oferta include asistenţă tehnică şi consultanţă IT, precum şi alte servicii de contabilitate, relaţii clienţi şi de gestionare a documentelor. Din gama de servicii oferită de societate fac parte chiar şi serviciile de urgenţă, cum ar fi sistemul de urgenţă eCall. Momentan, apelul de urgenţă automat este disponibil în 19 ţări europene.

 

Recent, grupul Bosch a deschis cea de-a doua unitate de producţie dedicată tehnologiei auto în România: în noua fabrică din Cluj, Bosch produce componente electronice şi dispozitive de control pentru industria auto. În plus, pe viitor, "inima electronică" a sistemului de propulsie al bicicletei eBike va fi fabricată la Cluj. Încă din noiembrie 2013, la Jucu a fost inaugurat Centrul de cercetare şi dezvoltare Bosch din România. Accentul este pus pe dezvoltarea componentelor electronice şi a soluţiilor software pentru produsele fabricate aici. În plus, centrul oferă servicii de inginerie şi pentru alte unităţi Bosch, dar şi pentru clienţii locali.

 

De asemenea, Bosch a extins semnificativ unitatea de producţie din Blaj: începând cu 2013, fabrica a produs senzori de turație a roților și senzori de turație a arborelui cotit, folosiţi în industria auto. În 2013, pentru extinderea fabricii şi pentru noi echipamente de asamblare s-a investit o sumă de aproximativ 50 de milioane de euro. Până la sfârşitul anului 2014 vor lucra aici aproximativ 1.000 de angajaţi, cu aproape 200 mai mulți decât la începutul anului. De asemenea, divizia Drive and Control din cadrul Bosch, cunoscută şi sub numele de Bosch Rexroth, a produs încă din 2007 tehnologie liniară folosită în ingineria mecanică.

 

În 2013, volumul de vânzări în domeniul tehnologiei auto din România a înregistrat creşteri de două cifre. Motivul a fost creşterea producţiei celor doi constructori auto, Dacia şi Ford, precum şi intensificarea exporturilor către alte pieţe din Europa de Est şi Africa. Chiar şi vânzările de piese de schimb au înregistrat rezultate pozitive. De asemenea, anul trecut în România, un total de 46 de service-uri auto s-au alăturat conceptelor de service Bosch Car Service, Bosch Diesel Service, Bosch Diesel Center şi Auto Crew.

 

În 2013, divizia de Scule electrice și accesorii şi-a reafirmat poziţia de lider în România în ciuda condiţiilor dificile ale pieţei, generate de evoluția industriei construcţiilor care a cunoscut o perioadă de stagnare. În special în domeniul sculelor electrice cu acumulatori, Bosch a înregistrat creşteri de două cifre. Bosch a fost primul producător de aparate cu acumulatori litiu-ion care a satisfăcut cu succes nevoile clienților și pieţei. În 2013, Bosch a lansat pe piaţă robotul de tuns gazonul Indego. Pentru anul 2014, Bosch şi-a propus să îşi consolideze poziţia de lider în România cu ajutorul sculelor electrice şi a accesoriilor inovatoare.

 

Cu ajutorul dispozitivelor moderne de încălzire, Bosch şi-a sporit semnificativ volumul vânzărilor în România. Datorită tehnologiei în condensare, aceste produse sunt în acelaşi timp mai ecologice şi mai economice. În România, societatea a câștigat o cotă importantă din piaţă cu ajutorul mărcilor Bosch şi Buderus. Strategia service-ului pentru clienţi s-a bucurat de succes: pentru clienţii industriali, Bosch oferă servicii individuale, de exemplu, repararea şi monitorizarea sistemelor industriale, în timp ce gospodăriile private beneficiază de serviciile partenerilor de service autorizaţi.

 

 

În anul 2014, Bosch se aşteaptă la o creştere a volumului de vânzări între 3 şi 5 procente. Una dintre zonele pe care se va pune accent în viitor este reprezentată de produsele care se pot conecta la internet şi serviciile bazate pe internet. Datorită cunoştinţelor în domeniul hardware şi competenţelor tehnologice cuprinzătoare, furnizorul de tehnologii şi servicii este bine pregătit. „Atuurile clasice Bosch, cum ar fi puterea de inovare, calitatea, prezența globală şi cultura antreprenorială integrată sunt calităţi care contează chiar şi într-o lume interconectată”, a conchis Dr. Volkmar Denner, preşedintele Consiliului de Administraţie Bosch, în cadrul conferinţei de presă organizate în Germania, având ca temă bilanţul societăţii. În plus, Bosch este lider mondial în domeniul sistemelor microelectromecanice (MEMS), tehnologie vitală pentru conectarea produselor prin intermediul internetului. Senzorii oferă un nivel de asistenţă tehnică zilnică nemaiîntâlnit până în prezent, fie că este vorba despre conducerea autonomă sau de funcţionarea unei case inteligente. Obiectivul strategic al Grupului Bosch constă în dezvoltarea soluţiilor pentru mobilitatea interconectată, producţia interconectată, sistemele energetice interconectate şi clădirile interconectate. (sursa: cluj-am.ro)