În 2014, Alum Tulcea a obţinut un profit net de 47 milioane de lei, după ce în 2013 a avut pierderi de circa 137,5 milioane de lei, de peste opt ori mai mari decât în 2012.

 

"Circa 30% din profitul obţinut în 2014 va fi folosit pentru retehnologizare iar restul va acoperi din pierderile înregistrate în anii anteriori. Dividende se vor acorda după ce vor fi recuperate toate pierderile. Pe termen scurt şi mediu, Alum vizează finalizarea investiţiilor în curs, în vederea scăderii costurilor de producţie şi creşterii competitivităţii", a precizat Nicolae Anghelovici.

 

Totodată, acesta a adăugat că va fi continuat procesul de modernizare a fabricii pentru creşterea eficienţei economice şi pentru protecţia mediului.

 

Alum Tulcea este singurul producător de alumină din România, cu o capacitate de producţie de 500.000 tone pe an. Alumina produsă de companie este livrată pe piaţa internă către Alro (ALR), parte a Grupului Vimetco, precum şi la export.

 

În 2014, Alum a înregistrat o cifră de afaceri de 534 milioane lei, în creştere cu 3% faţă de anul anterior (518 milioane lei), iar profitul operaţional a fost de 31,5 milioane lei. Profitul net a fost de 47 milioane lei.

 

Pentru anul 2015, compania mizează pe o cifră de afaceri de 169 milioane dolari, în condiţiile unor cheltuieli totale de 163,6 milioane dolari. Compania are un capital social de 488,4 milioane lei, divizat în 82 milioane de acţiuni, cu o valoare nominală de 5,95 lei/acţiune. Alro este acţionarul majoritar al Alum, cu o participaţie de 99,4% din acţiuni. Raportat la cea mai recentă tranzacţie cu acţiunile Alum pe piaţa Rasdaq, capitalizarea bursieră a companiei este de 73,8 milioane lei.

 

Companiile Alum Tulcea (BBGA) şi IAMU Blaj (IAMU) au debutat marţi pe piaţa AeRO, după transferul de pe piaţa Rasdaq. Piaţa AeRO este segmentul dedicat titlurilor de capital (acţiunilor) din cadrul sistemului alternativ de tranzacţionare al BVB. Acesta este un segment de piaţă dedicat listării companiilor la început de drum, pentru finanţarea proiectelor, poveştilor lor de creştere, creşterea vizibilităţii şi contribuţiei la dezvoltarea mediului de afaceri.

 

Bazându­se pe sistemul alternativ de tranzacţionare al BVB, existent din 2010, piaţa AeRO, sub un concept reproiectat şi reconstruit, a fost lansată pe 25 februarie 2015. (sursa: bizlawyer.ro)