Datorita investitiilor in extinderea capacitatii logistice, de 2,5 milioane de euro, a evolutiei comertului electronic, dar si a noului serviciu de livrare de paleti, compania de curierat anticipeaza pentru acest an cresterea livrarilor cu 35% si a cifrei de afaceri cu 30%, comparativ cu 2015.

 

Topul zonelor din care s-au trimis in 2015 cele mai multe colete in tara este condus de regiunea Bucuresti-Ilfov, cu 50% din total, urmata de judetul Cluj, cu aproximativ 10%, Timis, Iasi si Arges. De asemenea, Black Friday si sarbatorile de Craciun au constituit varfuri de livrare, pentru care compania a necesitat personal suplimentar.

 

”DPD are o vasta paleta de clienti, astfel incat putem spune ca romanii au primit sau expediat produse din toate industriile, preponderente fiind cele de fashion, home&deco, jucarii, carti, beauty, sau mancare pentru animale. Ponderea livrarilor la nivelul intregului an a fost una echilibrata, 50% dintre colete au fost trimise de jucatori din sectorul B2B si 50% de segmentul B2C”, declara Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.

 

Pentru acest an, DPD Romania vizeaza un avans al cifrei de afaceri cu 30% si o crestere a volumului cu 35% fata de 2015. Principalele motoare de crestere vor fi e-commerce-ul, investitiile in zona de depozitare, manipulare si livrare, care se ridica la 2,5 milioane, dar si PalletOne, noul serviciu de livrare paleti in regim de curierat, destinat companiilor care activeaza in zona de FMCG, printing, papetarie, home&deco si auto.

 

"In ultimii ani, pe fondul crizei economice, obiceiurile de aprovizionare s-au schimbat vizibil, comerciantii nu mai fac stocuri, ci lucreaza in baza unor comenzi punctuale. Un alt factor este ciclul de viata al produselor, care este mult mai redus, iar nevoia de cumparare este mai mare. Automat a crescut cererea de produse variate, aduse cat mai repede pe raft. In acest context, DPD a creat serviciul PalletOne”, adauga Aldescu.

 

PalletOne reprezinta livrare de paleti in 24 sau 48 de ore si alte servicii aditionale, precum tracking, ramburs, retur documente sau paleti. Demarat anul trecut, in iunie, proiectul numara, in prezent, 400 de paleti expediati pe noapte, iar pana la sfarsitul anului 2015, reprezentantii companiei estimeaza o crestere de 1000 de paleti/noapte, avand in vederea marirea capacitatii de manipulare si sortare din cele doua noi depozite, de la Bucuresti si Sibiu, care vor fiinaugurate in iulie, respectiv septembrie.

 

CEO-ul companiei se asteapta ca piata locala de curierat sa se situeze in jurul valorii de 420 de milioane euro, in 2016, fata de 370 de milioane euro, nivel estimat pentru anul anterior.

 

”Piata s-a maturizat si s-a tehnologizat foarte mult in ultimii ani, tocmai pentru a acoperi cat mai bine nevoile e-commerce-ului. Tendintele pentru 2016 vor fi trasate tot de comertul electronic, care isi va mentine ritmul de crestere, cu tot mai multi jucatori, inclusiv internationali, care, cel mai probabil, vor intra in Romania in anii urmatori”, declara Lucian Aldescu.

 

DPD Romania este parte a DPDgroup si se afla in top 3 companii de curierat. Cu o echipa de peste 600 de angajati si francizori si avand acces la o retea europeana de 16.000 de sedii Pickup, DPD Romania livreaza anual 7 milioane de colete. (sursa: wall-street.ro)