Care este stadiul actual al proiectului NGB Distribution Center?
Am finalizat D1 (6.100mp), D2 (3.000mp), D3 (3.000mp) și 60% din D4 (12.000mp), D5 (5.500mp). Intenționăm să finalizăm în următoarele luni restul unității D4 (5.000mp).

Ne puteți spune care sunt companiile care aleg în prezent centrul dvs. pentru adresa lor de afaceri? Care sunt chiriașii cheie ai NGB Distribution Center?
Fiecare clădire pe care am dezvoltat-o în cadrul NGB Distribution Center este închiriată integral – cu o ocupare de 100% până în prezent cu companii de renume și lideri din industrie, cum ar fi: ULMA, SAMEDAY, DPD, ALTEXPRESS, Hamburger Recycling, GEO2000 și altele.

Care sunt, în opinia dumneavoastră, atributele care fac din NGB Distribution Center un proiect de succes?
NGB Distribution Center este situat la 9km SV de centrul orasului, intre Șos. Alexandria si Pasajul Domnesti. Are o deschidere de +700m și +200m pe ambele părți ale Șoselei de centură, oferind vizibilitate mare și mai multe puncte de acces. Construcția Șoselei de centură și a noului pasaj/pod Domnești sunt aproape finalizate, ceea ce va reduce semnificativ traficul în zonă și va aduce plus valoare parcului nostru.
Proiectul beneficiaza de utilitati la nivel industrial (gaz, apa, curent) si fiecare cladire este certificata ISU. Complexul mai are (dacă este nevoie) +3km de cale ferată privată și terminal.
Mai mult, sunt disponibile atât un lot mare de teren pentru dezvoltări viitoare, cât și opțiuni de BTS.
Nu în ultimul rând, forța de muncă disponibilă și calificată în zonă este un factor important - datorită dezvoltării puternice a sudului Bucureștiului și a orașelor învecinate precum Domnești, Bragadiru, Clinceni și Măgurele. Companiile au astfel posibilitatea să angajeze și să găsească lucrători capabili și dornici în zonă.

Care sunt planurile dumneavoastră de viitor pentru NGB Distribution Center – Bragadiru?
În următoarele 6-10 luni, sperăm să finalizăm și să închiriem următorii 5.000 mp din clădirea D4.
De asemenea, am început procesul de autorizare pentru următoarea fază a proiectului, care este situată peste Șoseaua de centură, pentru un TBA de 25.000mp de depozite Clasa A și +2.500mp de birouri. Acest lucru va oferi NGB un TBA de 55.000mp de depozite moderne Clasa A și +5.000mp de birouri pentru a deservi Bucureștiul.

Schimbările pe care pandemia de SARS-COV-2 le-a adus în ultimii doi ani au afectat o mulțime de companii, precum și dezvoltatorii și proprietarii imobiliari. Cât de dificilă a fost această perioadă pentru NGB?
NGB a stabilit câteva proceduri în birourile noastre, pe care echipa noastră să le urmeze – similar cu ceea ce au făcut multe companii.
Majoritatea întâlnirilor de management, operaționale, financiare și comerciale sunt desfășurate prin apeluri de video-conferință, cum ar fi Zoom sau Teams. Majoritatea personalului încă lucrează de acasă. Personalul nostru de la fața locului urmează protocoale specifice care ne-au fost furnizate de organizațiile din domeniul sănătății (purtarea măștilor la întâlnirile față în față, mănuși, stații de dezinfectare în toată clădirea de birouri și distanțe de +2m între persoane). Nu am încetat să lucrăm în această perioadă, fiindcă eram în plină construcție pentru a livra clienților noștri.

Care sunt planurile de viitor ale NGB în România? Aveți planuri pentru noi dezvoltări imobiliare?
Da, avem câteva dezvoltări planificate pentru următorii ani.
Am demarat procesul de autorizare pentru proiectul nostru din Popesti-Leordeni, un proiect de depozit de 12.000mp.
În prezent, aproape am finalizat construcția fazei 1 a proiectului nostru rezidențial în Constanța, care cuprinde 100 de garsoniere în apropierea portului Constanța, cu vedere la mare. Întreaga dimensiune a proiectului ar putea atinge +70.000mp de apartamente în mai multe faze, inclusiv unele spații comerciale.
De asemenea, autorizăm acum un ansamblu rezidential de 6Ha in Corbeanca, langa Paradisul Verde, in scopul dezvoltarii a +100 de vile moderne si eficiente, cu multe zone verzi si facilitati.

Care sunt, în opinia dumneavoastră, regiunile din România cu potențial de dezvoltare, care sunt ideale pentru sectorul imobiliar industrial?
Orașele care au forță de muncă disponibilă și infrastructură sunt importante.
Bucureștiul va rămâne mereu principala piață/oraș. Orasul Ploiesti este o alternativa buna la Bucuresti in ceea ce priveste pretul terenului, forta de munca, autostrada si proximitatea de Bucuresti. Nu aș fi surprins să văd mai multă dezvoltare acolo în viitorul apropiat. Clujul, Craiova, Constanța ar putea fi alternative puternice. Totul depinde de distanțe, disponibilitatea forței de muncă, utilități și alți factori.
De asemenea, vedem o nouă tendință de dezvoltare a parcurilor industriale mici și mijlocii, oferind pieței unități mici, între 400-600mp.
Trebuie să ținem cont de faptul că în timp ce costul construcției crește și costurile cu forța de muncă cresc, piața de închiriere trebuie să înțeleagă și să urmeze această realitate, de asemenea.

Știm că, în afara companiei dvs. NGB, vă concentrați personal și pe alte proiecte, ați putea detalia aceste informații, vă rugăm?
Da, este corect. NGB este divizia imobiliara a grupului nostru din Romania.
De asemenea, operam AGREMIN in Romania, o companie care furnizeaza industriei rutiere si feroviare agregate si alte materiale de constructii. Operam cariere in toata tara.

De asemenea, sunt partener la KNIGHTBRIDGE INTERNATIONAL, o nouă companie de consultanță specializată în furnizarea de servicii pentru industria imobiliară și industria grea. Oferim următoarele servicii: Project Management, Cost Management, Construction Management, IT, Architecture & Engineering (incluzând autorizații), Business development și servicii de brokeraj. Industriile pe care ne concentrăm sunt: auto, infrastructură, minerit, transport și logistică, energie și surse regenerabile și imobiliare. Prin această companie, oferim clienților noștri soluții personalizate sau proiecte la cheie.

Un alt proiect lansat anul acesta cu partenerii mei este PADAHU (www.padahu.com), o nouă platformă de licitare online care conectează expeditori și transportatori într-o singură piață de schimb.
Această platformă este ideală pentru companiile mici sau mari care caută soluții de transport sau companiile care caută noi mijloace de transport. Este deja prezentă în România, Bulgaria și Grecia.