Suntem încurajați să vedem că guvernele din întreaga lume, inclusiv din România, au luat măsuri îndrăznețe, dar inevitabile pentru a încetini răspândirea infecțiilor cu COVID 19. Aceasta pentru a castiga timp pentru a ne pregăti sistemele de asistență medicală și pentru a evita un vârf al infecțiilor înainte de a înțelege mai bine virusul și a fi capabil să producă vaccinuri. Într-adevăr, ar trebui să se acorde prioritate sistemelor de asistență medicală, prin alocarea tuturor mijloacelor și resurselor necesare.

Informațiile științifice exacte furnizate de Organizația Mondială a Sănătății, Crucea Roșie, institutele de cercetare și experți medicali din întreaga lume, au arătat calea de a-l conține eficient. Datorită comunicării clare, oamenii au cooperat, recunoscând nevoia de a lucra împreună pentru un scop comun.

Impactul asupra economiei, a șocului ofertei și cererii în același timp, ar putea fi fără precedent pe termen scurt, dar știm că autoritățile naționale, Uniunea Europeană, băncile centrale și comunitatea internațională în ansamblu au o experiență deosebită în utilizarea monetară și mijloace bugetare din criza 2008-2009. Acest lucru pentru a evita ca criza de sănătate să se răspândească într-o criză economică financiară și pe termen lung. Este important ca companiile și familiile să obțină în continuare credite de la bănci, pentru a evita ca companiile sănătoase să se prăbușească din cauza unor probleme de lichiditate pe termen scurt, ca urmare a măsurilor drastice actuale, deși necesare.

Este foarte prematur să avem o perspectivă clară asupra impactului viitor, deoarece vizibilitatea este încă scăzută. La fel ca toate situațiile de criză, aceasta va accelera unele tendințe și va conduce la perspective noi. Nu ar trebui să subestimăm impactul asupra psihologiei oamenilor: oamenii se tem acum pentru sănătatea lor, lasaand in spate prioritățile economice. Această criză va schimba cu siguranță modul în care vedem lumea și pe noi înșine.

Curajul, știința și tehnologia ne vor ajuta să rezolvăm această criză și este clar că cele mai agile țări și companii vor ieși mai puternice din aceasta. România are o populație tânără curajoasă, care îmbrățișează noi tehnologii, creativitate, gândire outside-the-box și vede noi oportunități. (sursa: business-review.eu)