„Prețurile terenurilor construibile/intravilane se situează la un nivel constant, dar cu mici excepții – este vorba despre terenurile situate în zone de maxim interes pentru dezvoltări de tip office, retail sau rezidențial din București, Cluj, Timișoara sau Iași, care au avut prețuri cu circa 10-15% mai mari decât media. Un teren bine amplasat și care dispune de un PUZ (Plan Urbanistic Zonal) aprobat este mai atractiv și, în consecință, mai scump. În ceea ce privește segmentul Industrial/Logistic, cele mai ridicate prețuri s-au înregistrat în Cluj-Napoca, București zona de Nord – Est (noua intrare în București din zona Stefăneștii de Jos), București zona de Est și București zona de Vest”, a declarat Laurențiu Badea, managing partner Dunwell.

Cererea de prețuri în Cluj pentru terenuri potrivite pentru sectorul industrial / logistic variază între 45 EUR / mp și 65-75 EUR / mp, potrivit lui Dunwell, prețuri care pot reprezenta un record național.
„Clujul este un hub foarte important din punct de vedere logistic, iar poziția georgrafică îl face foarte atractiv. Forța de muncă foarte bine calificată este un alt avantaj, iar un element diferențiator al Clujului este dat de relief, care limitează dezvoltarea unor noi zone și, astfel, crearea unei potențiale concurențe. Din acest motiv, prețurile din zona Cluj sunt la un nivel foarte ridicat, iar dezvoltatorii de parcuri logistice analizează cu atenție o investiție aici, unde prețurile terenurilor depășesc 40 euro/mp.  Acesta este și motivul pentru care Florești, Apahida și Jucu sunt printre cele mai atractive și căutate zone din vecinătatea Clujului, iar faptul că deja dezvoltatori consacrați, precum CTP sau WDP, au dezvoltat parcuri logistice aici, au făcut ca interesul în aceste  zone să fie foarte ridicat”, a adăugat Laurențiu Badea.

Potrivit datelor Dunwell, în orașele Cluj-Napoca, București, Sibiu, Timișoara și Craiova sunt cele mai mari prețuri din punct de vedere al achizițiilor de terenuri pentru dezvoltarea industrială viitoare.

Prețurile au înregistrat o creștere constantă, în special în domeniile dedicate proiectelor industriale sau logistice, însă orice investiție în infrastructură sau logistică într-o anumită zonă a condus automat la corecții pozitive atât pentru zona respectivă, cât și pentru împrejurimi.

În Cluj-Napoca, in zona Floresti, pretul terenului variaza intre 50-60 EUR / mp, in Apahida aproximativ 60-70 EUR / mp, iar in Jucu, pretul variaza intre 35-40 mp.

În Bucuresti, zona de nord-est (Stefanestii de Jos) are preturi incepand de la 30 EUR / mp si uneori ajungand la 60 EUR / mp, in timp ce in zona de nord-vest (Chitila-Rudeni) terenul costa 30-40 EUR/mp, în zona de est 25-35 EUR, în timp ce în vestul Bucureștiului, cea mai populară zonă de dezvoltare industrială din România, costurile de teren variază între 20-25 EUR / mp.

La Sibiu, prețurile variază între 25-30 EUR / mp, iar în Timișoara și Craiova, între 20-25 EUR / mp.

„Orice proiect de infrastructură (autostrada, centură ocolitoare etc.) sporește atractivitatea zonei respective. Ştefăneştii de Jos a devenit un sector foarte atractiv, odată cu finalizarea autostrăzii A3 Bucureşti – Ploieşti şi a nodului de legătura cu Centura Bucureștiului. Același lucru se va întâmpla și cu Târgu Mureş, Turda sau Constanța, orașe cu potenţial mare de dezvoltare dat de stadiul avansat al proiectelor de infrastructură, acestea putând deveni un real competitor pentru Cluj”, a precizat Andrei Moraru, head of land development în cadrul Dunwell.

Moraru a adaugat ca dezvoltatorii cauta terenuri de cel putin 100.000 mp in principalele orase si cel putin 50.000 mp in orasele secundare.
„Cele mai căutate terenuri sunt cele aflate în zonele cu acces rapid către infrastructura rutieră, zonele prevăzute în planurile urbanistice generale (PUG) cu destinaţie logistică sau industrială. Sunt dezvoltatori care caută foste platforme industriale pentru a le converti în parcuri industriale moderne. Oraşele secundare sunt în principal huburi logistice de tip <<pick-up point>>, astfel că cel mai important criteriu îl reprezintă infrastructura rutieră, iar dezvoltatorii vor dori să achiziţioneze un teren aflat la ieşirea din oraş, dar cu acces direct în drumul expres sau autostradă”, a mai punctat Andrei Moraru. (sursa: forbes.ro)