"Ford Motor Company a anunţat astăzi că fabrica sa de asamblare din Köln (Germania) va rămâne singura sursă de producţie din Europa pentru următoarea generaţie a celui mai bine vândut model de clasă mică, Ford Fiesta. Anunţul de astăzi vine ca urmare a semnării unui acord inovativ de investiţii dintre Ford şi reprezentanţii sindicatelor germane. Acordul ia în calcul perioada 2017 - 2021 şi este de aşteptat să aducă reduceri de cost de cel puţin 400 milioane de dolari pentru Ford, fiind securizate totodată peste 24.000 de locuri de muncă pentru for Ford-Werke GmbH", se arată într-un comunicat transmis marţi de constructorul auto.

 

Acordul include ore şi săptămâni flexibile de lucru, precum şi alte măsuri - inclusiv internalizarea anumitor operaţiuni asigurate momentan de furnizori - care vor permite ca fabrica să fie mai eficientă din punct de vedere al costurilor, asigurând totodată ca producţia următoarei generaţii a modelului Fiesta să rămână competitivă la nivel global.

 

"Aceste schimbări permit companiei Ford să treacă la un program de lucru în 2 schimburi o dată cu demararea producţiei viitoare generaţii de Fiesta pentru a face faţă mai bine fluctuaţiilor generate de cererea pieţei. Un al treilea schimb de lucru se va adăuga Fabricii de Motoare din Köln pentru a face faţă cererii viitoare pentru motorul Internaţional al Anului 2012 şi 2013, şi anume motorul EcoBoost de 1,0 litri", se mai arată în comunicat

 

Ziarul german Bild a scris în luna februarie, citând surse apropiate companiei, că Ford va transfera de la Köln la Craiova, în 2017, o parte din producţia modelului Fiesta, pentru a reduce costurile în contextul pierderilor masive înregistrate de operaţiunile europene ale companiei după scăderea puternică a vânzărilor auto de pe continent.

 

Mutarea urma să aibă loc în anul 2017 şi să afecteze aproximativ 1.000 de angajaţi ai fabricii din Köln, potrivit Bild.

 

"Planurile Ford în ceea ce priveşte uzina din Craiova sunt pe termen lung, iar conducerea companiei noastre caută în continuare oportunităţi de a introduce un al doilea model de clasă mică în producţie la uzina din România. Mai multe detalii referitoare la acest subiect vor fi comunicate la momentul oportun", a declarat Ana-Maria Timiş, purtătorul de cuvânt al Ford România.

 

Modelele de clasă mică pe care constructorul american le-ar putea lansa în perioada următoare în producţie pe piaţa europeană, una dintre posibilele destinaţii fiind fabrica din Craiova, sunt Ford EcoSport şi Ford Ka, asamblate în prezent în India, respectiv în Brazilia.

 

Cifra de afaceri Ford România aproape s-au dublat anul trecut, de la 2,47 miliarde lei la 4,84 miliarde lei (1,09 miliarde euro), iar compania a trecut pe profit, consemnând un câştig net de 68,8 milioane lei (15,5 milioane euro), după pierderile de 480,6 milioane lei din 2012.

 

Ford a lansat la jumătatea anului 2012 construcţia modelului B-Max, produs exclusiv la fabrica din Craiova şi comercializat doar pe piaţa europeană.

 

Constructorul auto a asamblat 18.221 de maşini B-Max în primul trimestru al acestui an, acoperind 19% din producţia auto locală în acest interval, iar aproape toate maşinile au mers la export.

 

Ford produce în prezent la Craiova şi motoare pe benzină EcoBoost de 1 litri şi 1,5 litri, acesta din urmă echipând modele produse în America de Nord şi Asia.

 

Anul trecut, producţia de automobile a fabricii din Craiova a fost oprită pentru 35 de zile, în timp ce la motoare producţia a fost sistată timp de şapte zile. Ford a anunţat opriri temporare de producţie şi în prima parte a acestui an. (sursa: mediafax.ro)