Venind dinspre vestul continentului, şoferii vor putea parcurge de la intrarea în România o autostradă continuă de 93 de kilometri între Nădlac şi localitatea timişoreană Remetea Mare, aflată în apropierea Timişoarei. Şoferii vor putea parcurge distanţa Timişoara-Budapesta, de 290 km, în 2-2,5 ore.

În timp ce România încă are multe petice de autostrăzi între Nădlac şi Constanţa care nu vor fi gata mai devreme de 2-3 ani, Ungaria se pregăteşte să finalizeze anul acesta o autostradă care să lege fără întreruperi frontiera ei de vest cu Austria de cea românească.

În prezent ungurii mai au de construit doar un tronson de 23 de kilometri între localitatea Mako şi graniţa cu România. Autostrada între graniţa austriacă şi cea românească a Ungariei va avea o lungime de 386 km, potrivit informaţiilor transmise de compania maghiară de dezvoltare a infrastructurii naţionale.

 

Pe de altă parte, o autostradă de la vestul la estul României, între Nădlac şi Constanţa, va avea o lungime de circa 850 de kilometri dacă se ia în considerare ruta Sibiu-Piteşti, însă în prezent doar două treimi, echivalentul a 530 de kilometri din această autostradă, sunt finalizaţi. Abia peste aproape un deceniu această autostradă de la est la vest va fi gata, potrivit datelor guvernului. (sursa: zf.ro)