El a menționat că până în 2015 România va primi 1,2 miliarde euro de la UE, la care se vor adăuga 300 de milioane de euro co-finanțare de la buget.

 

Pentru anul 2014, cheltuielile pentru autostrăzi, de la buget și din fonduri europene, sunt de 600 milioane euro, a precizat oficialul MT.

 

'Va depinde de capacitatea noastră de a angaja lucrări și de a emite facturi către Uniune (care să fie decontate de Comisia Europeană — n.r.)', a spus Ioan Rus.

 

Potrivit ministrului Transporturilor, la orizontul anilor 2016-2017 vor fi finalizate lucările de modernizare la calea ferată de la Arad spre Brașov și Predeal, astfel că se va putea circula pe linie rapidă din vestul țării și până la Constanța.

 

În ceea ce privește autostrăzile, până la finalul anului 2015 vor fi finalizate lucrările care vor lega de Europa centrul și vestul țării, în timp ce pentru nordul și estul Transilvaniei situația este nerezolvată.

 

De asemenea, până la finalul anului 2016 va fi finalizată autostrada Târgu Mureș — Oradea iar până în 2018 va exista autostradă de la București la Borș, potrivit estimărilor ministrului Transporturilor.

 

'O să umăresc să nu facem autostrăzi care încep de nicăieri și se termină nicaieri', a subliniat Ministrul Transporturilor. (sursa: AGERPRES)