Deocamdată însă mai puţin de jumătate din lungimea de aproape 920 de kilometri a acestei autostrăzi este deschisă circulaţiei, potrivit unei analize a ZF. Anul viitor se va putea circula însă pe autostradă fără întreruperi de la Sibiu la Nădlac, spun autorităţile.

Autostrada de la Nădlac la Constanţa care va tranzita centrul ţării prin Sibiu şi Braşov va avea o lungime de 920 de kilometri, dar mai puţin de jumătate din aceasta, adică 417 kilometri, este în prezent finalizată, potrivit unei analize a ZF. Cu toate acestea, statul s-a angajat să o finalizeze până în 2018. Aceasta va fi prima autostradă care va traversa România de la est la vest, după ce guvernul Ponta a anunţat la finalul anului trecut că a stabilit ca prioritate construcţia unei autostrăzi între Sibiu şi Bucureşti care să tranziteze Braşovul şi Ploieştiul, în detrimentul unui traseu care să treacă prin Piteşti.

Dacă se ia în calcul autostrada Nădlac-Constanţa care tranzitează Piteştiul, aproape 530 km din cei 850 km ai acestei şosele sunt în prezent deschişi circulaţiei. Costul total de construcţie al autostrăzii Nădlac-Constanţa, luând în considerare traseul care trece prin Sibiu şi Piteşti, se ridică la circa 5,5 mld. euro, suma incluzând valoarea de execuţie a tronsoanelor de autostrăzi dar şi a centurilor principalelor oraşe tran­zitate, potrivit calculelor ZF. Cu alte cuvinte, costul mediu de construcţie al acestei autostrăzi este de circa 6,5 mil. euro pe kilometru.

 

Pe de altă parte, costul total de construcţie a autostrăzii care leagă vestul României de portul Constanţa, luând în calcul ruta care parcurge oraşele Sibiu şi Braşov, ajunge la 5,8 miliarde de euro, astfel că în medie un kilometru costă 6,3 milioane de euro, potrivit calculelor ZF. (sursa: zf.ro)