El a explicat că tronsonul Bucureşti - Alexandria face parte din Autostrada Sudului, respectiv Bucureşti - Alexandria - Craiova - Calafat - Turnu Severin - Lugoj - Deva - Arad - Oradea, care se află pe Coridorul IV A, considerat de Comisia Europeană cel mai important coridor european pentru transportul de tranzit.

'Din fondurile de coeziune, unde noi avem trei miliarde de euro, nu putem finanţa decât autostrăzi care se află pe reţeaua principală a reţelei transeuropene de transport. Deci, numai acelea pot fi finanţate din coeziune. Autostrada Sudului este Bucureşti - Alexandria - Craiova - Calafat - Turnu Severin - Lugoj - Deva - Arad - Oradea. Dacă veţi vedea studiile de trafic, veţi vedea că pe Bucureşti - Alexandria - Craiova chiar există trafic de autostradă. Problema este că putem finanţa din coeziune doar ce se află pe coridoarele principale, iar Alexandria se află pe coridorul principal. Nu l-am făcut noi. Ultima oară coridoarele au fost modificate în martie 2012 de fostul ministru Nazare, deci nu putem fi bănuiţi că am pus-o noi. Este pusă şi trebuie să finanţăm din coeziune ceea ce se află pe aceste coridoare principale', a explicat Şova, la Realitatea TV.

Potrivit acestuia, realizarea acestui tronson va costa 400 de milioane de euro şi nu se pune problema amortizării la autostrăzile făcute din bani europeni.

'Problema amortizării se pune când o faci în concesiune sau în Parteneriat Public Privat. Ea va fi făcută 85% din fonduri europene. Pot să vă spun cu certitudine că pe studiile de trafic are trafic de autostradă', a precizat ministrul delegat.

În altă ordine de idei, Dan Şova a spus că până în 2018 s-ar putea finaliza cei 64 de kilometri de autostradă între Piteşti şi Râmnicu Vâlcea, spre Sibiu.

'Cei 64 de kilometri de la Piteşti la Râmnicu Vâlcea se pot face efectiv până în 2018, având în vedere studiile care trebuie făcute pe Piteşti - Sibiu. Noi suntem primii în 2013 care ne-am apucat de Piteşti - Sibiu. Pe acest tronson de autostradă nu s-a făcut niciodată absolut nimic. Eu sunt cel care am început să mişc Piteşti - Sibiu ca autostradă. Nici măcar un studiu nu este făcut acolo. Până în 2018 se pot face cei 64 de kilometri, pentru că este de fapt Piteşti - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Râmnicu Vâlcea, având în vedere că numai studiile de fezabilitate cerute de Comisia Europeană ar trebui să ţină 24 de luni. Eu am propus să ţină doar 18 luni şi este o întreagă discuţie şi ceartă cu cei de la CE pentru că noile studii de fezabilitate nu mai sunt acele studii care se scriau până acum în birou, fără să aibă mare importanţă. Sunt studii care trebuie făcute cu foraje geo şi hidro. Trebuie schimbată filosofia de abordare pentru 2014 - 2020', a subliniat Şova.

 

El a adăugat că toate proiectele de autostrăzi programate a se finaliza până în 2018 vor fi contractate până în toamna anului 2015. (sursa: economica.net)