„Am reușit să ne urmărim mai departe obiectivele strategice într-un context plin de provocări. Ne-am extins poziția pe piețele principale din Europa Centrală și de Est, SUA și Asia și am făcut progrese în privința tematicilor noastre prioritare reprezentate de digitalizare și atingerea neutralității climatice până în 2030. Rezultatele îmbucurătoare înregistrate în toate sectoarele de activitate arată că suntem solid poziționați și pregătiți pentru un viitor sustenabil”, spune Wolfram Senger-Weiss, președintele Consiliului de Administrație al Gebrüder Weiss. A fost posibilă și majorarea ponderii capitalului propriu, astfel că aceasta se situează din nou în jur de 60 la sută (2021: 57 la sută), ceea ce evidențiază reziliența companiei Gebrüder Weiss, relevând-o ca pe un angajator de încredere.

Cu o cifră de afaceri de 1.479 milioane de euro, divizia transporturi rutiere a înregistrat o creștere de 16 procente (2021: 1.277 milioane de euro). Home Delivery a avut o evoluție similară cu cea din anul precedent, livrând aproximativ 1,53 milioane de expediții clienților casnici din Austria și Europa de Est (2021: 1,58 de milioane de expediții). În acest fel, Gebrüder Weiss și-a afirmat poziția de lider de piață pe acest segment. Divizia Aerian și Maritim a reușit o creștere semnificativă, încheind anul cu o cifră de afaceri de 1.272 milioane de euro, cu 24 de procente mai mult față de anul anterior (2021: 1.024 milioane de euro). Tarifele mari de transport ale companiilor de transport maritim, respectiv ale companiilor aeriene au contribuit în mare măsură la această creștere. Volumele de expediții ale DPD Austria, compania la care serviciul de coletărie Gebrüder Weiss deține calitatea de asociat, au rămas aproape constante: 66 de milioane de colete au fost transportate anul trecut (2021: 66,5 milioane).


Extinderea rețelei internaționale
În pofida situației economice dificile în contextul războiului din Ucraina, a problemei energetice și a inflației în creștere, Gebrüder Weiss și-a urmat consecvent strategia de investiții în 2022. 67 de milioane de euro au fost investiți în total în consolidarea propriei rețele, precum și în extinderea internațională a filialelor și serviciilor. În acest demers, compania s-a concentrat pe Germania, Ungaria, România și SUA precum și pe Turcia și Georgia – ultimele două ca elemente centrale de legătură cu Coridorul Mijlociu, pe ruta căruia compania de logistică și-a extins conexiunile de transport spre Asia Centrală și China.

În Germania, o piață logistică de mare importanță, Gebrüder Weiss și-a putut consolida poziția atât pe segmentul de transport aerian și maritim, cât și pe cel al transportului rutier. În Germania de Sud, compania a finalizat procesul de rebranding al expeditorului bavarez Lode sub noua denumire de Gebrüder Weiss Waldkraiburg. Este planificată extinderea în continuare a rețelei de transport terestru din sudul Germaniei, prin preluarea firmei de expediții Rentschler din Baden-Württemberg la începutul lui 2023. Odată cu dezvoltarea rețelei a crescut și numărul angajaților: acesta a avansat cu șase procente, până la aproximativ 8.400 de angajați (2021: 7.900)

În centrul preocupărilor viitoare: Digitalizare și sustenabilitate
Un element constant al preocupărilor noastre în 2022 a fost strategia de digitalizare „Best of Both Worlds”, care în viziunea Gebrüder Weiss aduce laolaltă competențele operaționale și digitale. În acest scop, a continuat, printre altele, implementarea la nivel global a portalului digital pentru clienți myGW. Portalul oferă clienților informații în timp real despre fluxurile lor de mărfuri și, implicit, transparență maximă de-a lungul întregului lanț de aprovizionare. „Scopul nostru este să oferim cele mai bune soluții pentru lanțurile de aprovizionare ale clienților noștri, minimizând în același timp, pe cât posibil, impactul asupra mediului. Pentru aceasta investim continuu în sistemele noastre logistice și instrumentele digitale, în instruirea angajaților noștri și în modalități de transport ecologice”, explică Wolfram Senger-Weiss.


În Raportul de sustenabilitate publicat în 2022, compania de servicii logistice Gebrüder Weiss și-a exprimat clar și documentat angajamentul față de obiectivele de sustenabilitate și dorința de a contribui la protecția globală a climei. Se preconizează ca până în 2030 facilitățile logistice proprii ale companiei să funcționeze într-o manieră neutră din punct de vedere climatic. În acest scop, compania mizează din ce în ce mai mult pe energie electrică din surse regenerabile, iar anul trecut a instalat patru sisteme fotovoltaice noi în locații din Germania, Austria și Elveția. Cu acestea, sunt deja operaționale în total 22 de astfel de sisteme care permit reducerea emisiilor de CO2 cu 1.110 tone pe an. Se preconizează continuarea în 2023 pe această direcție de dezvoltare în țările respective, precum și în Europa de Est.

Și domeniul sistemelor de propulsie alternative a cunoscut o dinamică ascendentă. După testarea cu succes pe distanțe lungi a camionului său cu hidrogen, Gebrüder Weiss va continua să investească în această tehnologie. În 2023 urmează să fie utilizate în Germania cinci noi camioane cu H2. Există, de asemenea, planuri de a suplimenta în continuare numărul de furgonete electrice pentru transportul urban de mărfuri în Austria și Europa de Est.


Gebrüder Weiss anticipează că afacerile de logistică vor reveni la normal în 2023. Numărul expedițiilor este în prezent într-un ușor declin, iar tarifele pentru transportul aerian și maritim au scăzut din nou aproape de nivelul din 2019. În acest context, este de așteptat și o tendință descendentă a cifrei de afaceri. Ca urmare a situației geopolitice generale, este posibil să apară dificultăți suplimentare. După cum remarcă Wolfram Senger-Weiss: „Pandemia a arătat cât de eficient este segmentul de logistică și cât de rapid poate acesta reacționa la condițiile-cadru în schimbare. Gebrüder Weiss a fost capabilă să-și consolideze baza financiară deja solidă, continuând totodată să impulsioneze inovația. În tot acest timp suntem aproape de client și ne ajustăm oferta de servicii digitale în așa fel încât să răspundă nevoilor acestuia. Desigur, privim cu respect și îngrijorare actuala prognoză economică, inflația ridicată și războiul din Ucraina. De pe poziția noastră de companie puternică, rămânem însă încrezători în pofida tuturor adversităților”.