"Este un șantier pe care l-am deblocat și a fost început la debutul acestui an — și mă refer în special la partea de execuție. Ne-am angajat că până la finele anului vom deschide traficului acești trei kilometri până în strada Popasului și pot spune că în momentul de față lucrările evoluează conform graficului de execuție. Dacă vremea nu are un caracter excepțional în această perioadă, adică să nu vină ploi săptămâni întregi, lucrările vor fi finalizate fără probleme și ne vom ține acest angajament", a spus Homor.

Potrivit acestuia, este a doua descărcare a acestui tronson de autostradă urbană după centura de la Ștefănești.

''Va descărca în strada Popasului. Probabil va fi o restricționare de tonaj pe această descărcare. Nu va avea bandă de urgență, pentru că sunt bretelele care descarcă. Noi avem autostradă, există un sector destul de mare care este executat deja și acestea sunt doar descărcările din autostradă. Autostrada, după cum vedeți, traversează strada Popasului prin acest pasaj și va avea trei benzi pe sens, cu bandă de urgență", a explicat șeful CNAIR.

El a precizat că autostrada nu trebuie să se oprească în strada Popasului, ci să continue până în Șoseaua Petricani, lucrările finale având ca termen contractual luna noiembrie 2017.

"Proiectul final este cu descărcare în Petricani. Pe raza municipiului București avem autorizație de construire, inclusiv pe sectorul pe care se lucrează acum. Lipsește autorizația pe aproximativ 1,3 kilometri pe raza orașului Voluntari. Estimăm ca până la finele acestui an să obținem autorizația și pentru acest sector, astfel încât la sfârșitul anului viitor tot proiectul să fie finalizat. De aici până la Șoseaua Petricani avem în jur de 2,5 kilometri. Estimarea contractului este sfârșitul anului viitor, luna noiembrie", a subliniat Cătălin Homor.

În ceea ce privește amenajarea de toalete pe Autostrada A3 București — Ploiești, directorul general al CNAIR a spus că la începutul anului viitor vor începe lucrările, deoarece consorțiul care a câștigat licitația nu a prezentat scrisoarea de garanție timp de 6-7 luni.

"Este un contract semnat în luna ianuarie cu un consorțiu. Înainte de a da ordinul de începere pe orice contract trebuie să se prezinte scrisoarea de garanție bancară. Aproape 6 luni, 7 luni, poate chiar mai mult, nu a fost capabil să aducă această scrisoare de garanție. Am fost la un pas să reziliem acest contract. Într-un final, în luna octombrie, a venit cu o scrisoare de garanție valabilă. Am acceptat-o, am dat ordinul de începere și în cursul anului viitor, la început, vor debuta lucrările'', a spus acesta.

Homor a adăugat că aceste lucrări ar fi putut fi executate și în regie proprie, iar acest lucru chiar a fost avut în vedere la un moment dat, când s-a luat în calcul și varianta rezilierii contractului încheiat cu consorțiul.

"Da, am fi putut executa lucrările și în regie proprie. Regionala din București ar fi avut logistica și personalul necesar. Acesta a fost și motivul pentru care am vrut să reziliez contractul. I-am ținut la discuții aprinse în sensul că 'Domnilor, s-a terminat cu joaca! Ori aduceți scrisoarea de garanție ori reziliem' și în momentul ăla au prezentat o scrisoare de garanție. Chiar făcusem un plan cu regionala București ca să preia proiectul și să îl finalizăm noi", a afirmat el.

Pe 19 noiembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, declara că acei trei kilometri care vor întregi Autostrada A3 (București — Ploiești) în zona Petricani vor fi dați în folosință pe 20 decembrie.

"Pe 15 decembrie vor fi dați în folosință 15 kilometri de autostradă pe lotul 2 Lugoj-Deva și o să mai fie 3 kilometri la A3. Acest lot nu este important pentru ieșirea pe autostradă, ci este important pentru Petricani. După cum știți, eu chiar am lucrat în zonă, la Renault, și toată lumea din Doamna Ghica vine pe Petricani. Este aglomerație foarte mare, mai trece și trenul câteodată și se blochează de multe ori. Dacă deschidem acest tronson putem oferi o altă alternativă în cazul în care se produce un accident sau un blocaj oamenii să poată ajunge în nordul orașului pe acea variantă folosind șoseaua de centură. Este programată (deschiderea n.r.) pe 20 de decembrie", a precizat Sorin Bușe, prezent la Ziua Porților Deschise la metroul bucureștean. (sursa: AGERPRES)