Hei Lukas! Cum ați ajuns să lucrați în PropTech?
Am avut întotdeauna o aplecare către design-ul interior de calitate. În anii mei universitari, am cofondat o companie de design interior și, ca rezultat, am întâlnit diferite firme imobiliare și diversele provocări cu care s-au confruntat.
În acest context, am făcut cunoștință cu viitorii investitori„angel” ai Spaceflow, care erau activi în sectorul design & build.
Împreună, am expus adevărata natură a proprietăților nedigitalizate, care au devenit rapid fundamentul misiunii Spaceflow. Am rapid atras de asta și am decis să-mi urmăresc în continuare latura antreprenorială.

Ce problemă doriți să rezolvați cu Spaceflow?
Spaceflow a fost creat pentru a face clădirile mai inteligente și mai orientate către comunitate. Prin intermediul aplicației noastre mobile și a programului de implicare în comunitate, oferim o singură legătură care conectează serviciile clădirii, facilitățile, funcțiile clădirii inteligente și comunitatea, toate într-un singur loc.
Prioritatea maximă a proprietarilor este reducerea la minimum a spațiului liber în timp ce crește valoarea activelor. Spaceflow rezolvă această problemă prin creșterea loialității chiriașilor prin programare personalizată și experiențe îmbunătățite pentru chiriași. În mod eficient, aceasta crește satisfacția și păstrarea chiriașilor.
În plus, îi ajutăm pe clienții noștri să gestioneze valoarea spațiului lor, oferind date pentru luarea mai precisă a deciziilor, permițând venituri suplimentare din toate tranzacțiile prin furnizarea clădirii lor ca „serviciu” pentru chiriași.

Cum este finanțat Spaceflow?
Suntem în stadiu incipient. Anul trecut, Spaceflow a strâns 1,8 milioane de dolari într-o rundă condusă de Credo Ventures cu participarea Day One Capital și UP21.

Care este strategia de creștere a Spaceflow?
În prezent, Spaceflow are cel mai mare număr de proiecte desfășurate în Europa dintre toate companiile care se ocupă cu experința chiriașilor. Anul trecut, mari jucători precum Allianz și Erste s-au alăturat misiunii noastre, rezultând proiecte care depășesc în total 3 milioane de mp. 
Strategia noastră este de a implementa soluția noastră pentru portofolii întregi, mai degrabă decât pentru clădiri unice, care este standardul actual al pieței. În 2020, ne apropiem de piața rezidențială, unde implementarea este rapidă.

Ce tactici ați testat pentru creșterea bazei de utilizatori și a veniturilor? Ce a fost cel mai eficient?
Este într-adevăr vorba despre crearea unei echipe care să lucreze în tandem cu clienții noștri. Suportul de lansare, integrarea și instruirea prin implicarea echipei noastre de community management reprezintă avantajul crucial al Spaceflow - cu fiecare client, suntem împreună pe termen lung.
Pentru utilizatorii noștri, combinăm proporția potrivită de integrări inteligente ale clădirilor care simplifică viața de zi cu zi, cum ar fi sistemele de acces și conținutul în timp util atât de la administrarea proprietății, cât și de la echipa noastră de community management.

Care a fost cea mai grea parte a construcției, creșterii și monetizării Spaceflow?
Platformele de experiență pentru chiriași servesc drept umbrele pentru diverse tehnologii. Unul dintre cele mai mari obstacole este integrarea operațiunilor clădirii și a ecosistemelor în Spaceflow în așa măsură încât acestea să devină necesități pentru eficiența zilnică și succesul clineților noștri și un instrument de zi cu zi pentru utilizatorii noștri.
În plus, pandemia încă prezentă este o provocare pentru toate industriile, aducând incertitudinea pe piață, dar în același timp și  o ocazie de diferențiere pentru ca proprietarii să se distingă cu adevărat.

Ce informații despre imobiliare și tehnologie ați descoperit în timp ce construiați Spaceflow?
La Spaceflow, ne concentrăm pe transformarea pieței și oferirea acesteia către chiriași. Acesta este un proces de zece ani, de la educație la implementare și, în cele din urmă, practică standard.
Proptech este un câmp extrem de fragmentat și trebuie să-l privim întotdeauna din perspectiva întregului ecosistem - înțelegem acum drept cheia succesului o soluție complet integrată și o deschidere cât mai mare.
Într-un moment foarte perturbator ca acesta, a fost interesant să vedem compania noastră, alături de multe altele, adaptându-se la noile cerințe, nevoi și dorințe. Lucrăm constant pentru a ne asigura o experiență sigură pentru chiriașii noștri, cu sisteme de acces fără contact, anunțuri instantanee și multe altele.
În cele din urmă, mă raportez puternic la ceea ce a exprimat Rebeca Perez în interviul dvs.: „Nu este vorba doar de introducerea și furnizarea tehnologiei, ci de a determina clienții să învețe cum să o folosească și să o integreze ca parte organică a cotidianului vieții lor."

Unde putem afla mai multe despre Spaceflow și cum vă putem contacta?
Mă puteți găsi pe LinkedIn sau la Spaceflow.io.

Un interviu al lui Colin James Belyea, fondatorul Building PropTech cu Lukas Balik, CEO Spaceflow
Mai multe detalii despre Spaceflow în România: Online Real Assets